Kukabúvárok

Egyik legkedvesebb rajz-sorozatom egy finn illusztrátor, (és kertész) Inge Löök alkotása.
Ez, a két idős hölgyet "bemutató" sorozat, jobbnál jobb darabokkal büszkélkedik. Köztük ezzel:

Mindezt csak azért írom, mert ma egy az egyben ezt a jelenetet láttam az utcán. Portobello tengerpartjához közeledve a szűk kis főutca egyik sarkán két hatalmas, piros kuka, mellettük pad. Az egyik kukában (benne!) egy cigányasszony, adogatja ki a másiknak a "szajrét", ami szépen tornyosul már a padon... A zavar vagy sietség legkisebb jele nélkül válogatnak, szemezgetnek. Recycle...

Apropó, cigányok. A kórházban megkértek, hogy töltsek ki bejelentkezéskor egy adatlapot, milyen nemzetiségűnek érzem magam, mi a vallásom, szexuális irányultságom...stb., az itt szokásos kérdéssor.
Az etnikai csoportba való besorolásnál a következő lehetőségek közül választhattam: ír, skót, wales-i, angol, brit, egyéb brit keverék, "egyéb: kérjük fejtse ki", lengyel vagy vándorcigány. Hát kérem, ez azért azt mutatja (most mindenféle szociális érzékenység nélkül, és ezért elnézést is kérek), hogy bizony benne vannak rendesen a köztudatban. Annak ellenére, hogy én nem sok vándorcigánnyal találkoztam eddig. De igazából abban sem vagyok biztos, hogy helytálló ezt a kifejezést, etnikai megjelölést használni manapság, számomra igencsak 19. századi íze van...

btemplates

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése