Hatha jóga

Tegnap részt vettem életem első hatha jóga óráján. Ugyan egyszer, évekkel ezelőtt már voltam egy jóga órán, de csak röpke benyomásom maradt a dologról. És nem is tudom pontosan, milyen fajta volt az a jóga. Általában nem vagyok nagy szakértője a témának...
Mégis, hogy kerülök akkor oda? Nos, ebben a félévben is jelentkeztem mindenféle érdekes kurzusra, köztük egy speciálisabb angolra is, amit végül mégsem indítottak el, helyette választhattam valami mást. Nos, ez teljesen más... :-) Viszont nagyjából egybeesik a korábbi tai-chi órámmal, így arra nem tudok tovább járni (nem baj, úgyis tele van megint kezdőkkel, baromi lassan haladunk.)

A jógaórát egy 70 év körüli, szakállas, őszhajú, John Lennon szemüvegkeretes bácsi tartja, akin rögvest látszik, hogy jógázik. Iszonyat laza meg mozgékony, nem nézném ki belőle ezeket a mozdulatokat, de könnyedén csavargatja a végtagjait.
Viszont skót. Így aztán az akcentusa is az. Meg hadar. És olyan szavakkal dobálózik, mint lengőborda, kismedence, tüdőcsúcs...stb. Szóval keserű szájízzel, de rá kellett döbbennem, mennyire intuitív is az én angolnyelv tudásom... Ha a szövegkörnyezet adott, akkor egész jól boldogulok, itt viszont gyakorlatilag minden új nekem. Nem tudom, melyik pillanatban kezd el egy-egy újabb testrészről, légzéstechnikáról mesélni... (A Tai-chinál jó volt, hogy legalább mindig sejtettem, miről lesz szó.)
Az est fénypontja egyértelműen a relaxáció volt. Kb 15 perces "gyakorlat", ebből kb 10 percet végig instruált a bácsi, mit hogy csináljunk, lélegezzünk...stb. Legalábbis azt hiszem ilyesmiket mondhatott, mert mindez tök sötétben zajlott, így nem tudtam lesni sem a többiekről, ők mit csinálnak... :-)

Az biztos, hogy egyelőre csak a mozdulatokat keresem, mit hogyan is kellene csinálni, a lényeget még nem értem, csak érzem, hogy ez valami nagyon jó dolog lehet...

Hát ilyesmik történnek velem...

btemplates

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése