2011.11.11 - Az emlékezés napja

Nos, én őszintén bevallom, korábban nem tudtam erről a megemlékezésről. 
Az I. világháború ezen a napon ért véget 1918-ban, és 1919-től kezdve ezen a napon emlékeznek meg az Egyesült Királyságban a hazájukért meghalt katonákról. 
Már kb egy-másfél hete megjelentek a kis gomblyukba tűzött pipacsok a járókelők, a reptéri dolgozók, a buszsofőrök, de még a rendőrök balján is. Mi több, az angol válogatott is meg fog emlékezni a holnapi angol-spanyol meccsen, végül egy karszalag viselésével (a FIFA a kitűzött pipacsot nem engedélyezte nekik, mondván, hogy ezzel precendenst teremtetének).
Szép hagyománynak tartom. Arról nem is beszélve, hogy praktikus haszna is van: a kis pipacs kitűző megvásárlásával általában valamilyen veteránokat segítő szervezetet támogatunk.
Miért pont pipacs? Mert a harcmezőkön, csatatereken gyakran látni pipacsot.


Én ezzel a virágos képpel emlékezem a magam nevében. Nem piros, hanem fehér és nem pipacs hanem iszalag. De valódi, és itt nyílt ki az utca végén, november 11-én. (Ezt csak azok kedvéért írom, akik Skóciát ködös, hideg és barátságtalan vidéknek képzelik. Nincsenek kiterjedt kertészeti ismereteim, de otthon még sosem láttam novemberben a szabadban nyíló virágot.)

btemplates

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése